Achizitionarea

Cumpara si intretine toate materialele, rezervele si echipamentele de FM, necesare pentru mentenanta, reparatii si alte lucrari de intretinere.

Administrare

Parte a managementului responsabila cu conducerea si monitorizarea diverselor functii din cadrul mai multor departamente diferite.

Analiza performantei

Determinarea si analizarea diferentelor intre standardele de performanta ale FM si rezultatele obtinute.

Aprobare Prealabila

O aprobare scrisa a unui oficial autorizat care evidentiaza consimtamantul in prealabil.

Asigurarea

Un contract pentru finantarea costului de risc. In cazul in care un eveniment numit risc (pierdere) apare, contractul de asigurare va plati detinatorul suma stipulata in contract.

Asociatia proprietarilor si administratorilor de cladiri (BOMA)

BOMA International este o sursa principala de informatii in ceea ce priveste dezvoltarea cladirilor de birouri, inchirierea, costurile operationale ale cladirilor, tiparele consumului de energie, normele locale si nationale ale cladirilor, legislatia, gradul de ocupare si evolutia tehnologica.

Auditul

Procesul prin care procedurile si/sau documentele sunt evaluate in conformitate cu anumite standarde prestabilite.

Avarie

Un tip de eroare, in care o componenta a unei instalatii sau echipament este incapabila sa functioneze.

Benchmarking

Compararea rezultatelor cu cele ale altor organizatii, depistarea elementelor ce au dus la succesul lor

CAFM (Computer Aided Facilities Management)

Sistem computerizat ce ofera detalii referitoare la toate activitatile dintr-o cladire, creand rapoarte, memento dar si istoricul cladirii.

Caz de Urgenta

O situatie actuala sau iminenta care poate produce accidentare, pierderi de vieti, distrugerea proprietatii sau cauzeaza intreruperea, pierderea sau intreruperea operatiunilor normale din cadrul organizatiei de asa natura incat constituie o amenintare.

Cerintele Clientului

Identifica, intelege si documenteaza cerintele si necesitatile clientului pentru a defini o anumita sarcina, proiect, circumstanta sau serviciu furnizat de FM.

Comunicarea

Dezvoltarea si implementarea unei strategii de comunicare si marketing pentru Facility Management, pentru a promova schimbul de informatii precise cu persoanele potrivite la timpul potrivit.

Darea in exploatare

Procesul si documentarea cerintelor proiectului (program/asteptari) si verificarea ca aceste lucruri sunt indeplinite si pot fi date in folosinta.

Daunele chiriasilor

Pagube produse de chirias sau de un oaspete al acestuia in timpul contractului de inchiriere, care sunt in afara uzura normala a respectivei unitati.

Distribuitor

O persoana sau companie care aprovizioneaza bunuri sau servicii companiei

Eficacitate

Indeplinirea unei sarcini cu un minim de pierderi, cheltuieli sau eforturi inutile.

Estimarea (Resurselor Interne)

Calculeaza necesarul aproximativ de materiale, echipamente, servicii si forta de munca a activitatilor specifice ce vor fi executate.

Externalizare

Transferul responsabilitatilor catre o parte independeta, din interiorul sau exteriorul organizatiei.

HVAC

Sisteme de incalzire, ventilatie si aer conditionat.

Intretinere Corectiva

Orice activitate de intretinere care este necesara pentru a remedia o defectiune ce a aparut sau care e pe cale sa apara.

IFMA (International Facility Management Association)

Similar cu BOMA, IFMA ofera standarde, indrumare, training si alte informatii de Facility Management.

Incident

Orice eveniment care provoaca, sau poate duce la, o intrerupere, perturbare sau pierdere a activitatilor organizatiei.

Indicatori de performanta

Un numar de criterii prin care se analizeaza performantele actuale luand in calcul obiectivele fixate.

Infrastructura

O cladire si toate serviciile ce o intretin. Infrastructura este de obicei impartita in infrastructura tehnologica (computere, cablaje, telefonie, etc.) si infrastructura imobiliara (e.x. cladiri, furnizori, aer conditionat, etc.)

Instruirea Personalului si Dezvoltarea

Elaborarea si implementarea de planuri si programe pentru pregatirea si formarea profesionala a angajatilor, in concordanta cu cererile venite din partea managerilor si supervizorilor.

Integrarea (Proces & Sistem)

Procesul de adunare si analizare a functiilor, datelor, tehnologiilor, etc astfel incat informatiile pot fi folosite impreuna.

Intrerupere

Perioada de timp in care echipamentele nu functioneaza.

Intretinere de rutina

Orice sarcina de intretinere care este efectuata regulat, la intervaluri predefinite

Intretinere programata

Orice sarcina de intretinere care a fost planificata si inclusa in programul de intretinere preventiva

Intretinerea

Ingrijirea sau mentinerea unei proprietati sau unitati. De obicei intretinerea nu creste valoarea, dar pastreaza proprietatea in stare buna de functionare

Managementul Documentelor

Verifica toate documentele legate de imobil (inclusiv copii, planuri, documente in format electronic) prin urmarirea, evidentierea, distributia, autorizarea, completarea si intretinerea acestor documente.

Managementul Incidentelor

Procesul prin care o organizatie raspunde si controleaza un incident folosind Proceduri in Caz de Urgenta.

Managementul chiriei

Cunoasterea tarifelor, cati metri patrati are fiecare proprietate inchiriata, si cand expira contractul de inchiriere, fac toate parte din managementul unei cladiri care inchiriaza spatii.

Managementul garantiei

Este un proces de determinare a conditiilor de acordare a garantiei necesare pentru produsele la care garantia dureaza mai mult de 12 luni.

Managementul Resurselor

Programarea muncii, materialelor, echipamentelor si a resurselor contractorului intr-un cadru organizat asa incat sarcinile sa fie indeplinite eficient, in timp util si sa nu fie depasit bugetul alocat.

Norma de lucru

Numarul de ore necesar pentru a indeplini anumite sarcini de intretinere.

Orele de functionare

Perioada de timp in care un echipament functioneaza efectiv.

Ordin de cumparare

Documentul emis de catre o organizatie unui furnizor exterior, prin care solicita materiale, parti, provizii, echipamente sau servicii specifice

Pretul de cumparare a echipamentelor

Pretul net unitar din factura al proprietatii, incluzand costurile de modificare, anexe, accesorii sau aparatura auxiliara necesare pentru a face proprietatea utilizabila in scopul in care se intentioneaza a se folosi

Pericol

O potentiala sursa daunatoare sau o situatie ce poate produce o dauna sau o pierdere.

Programul de intretinere

O lista cu sarcini de intretinere planificate, ce trebuie efectuate intr-o perioada de timp prestabilita, impreuna cu data inceperii si durata de executie a fiecarei sarcini.

Planificare Operationala (Proiecte/Evenimente)

Elaborarea planurilor de FM anuale (Reinnoirea Mentenantei, Intretinere, Capital, Conservarea Enegiei, etc) si ofera un spectru larg asupra implementarii planurilor de FM prin revizuirea si monitorizarea lunara a rapoartelor de performanta si modificarea repartizarilor, atunci cand este necesar.

Planificare strategica

Determina si integreaza nevoile si asteptarile clientilor, actionarilor si a celor ce implementeaza politica in planuri ce vor veni in intampinarea obiectivelor si telurilor propuse.

Provizii

Cheltuieli pentru bunuri achizitionate pentru a ajuta activitatea curenta. Aceste produse sunt consumabile, perisabile sau au valabilitate redusa, si sunt subiectul schimbului de material.

Revizie

O cercetare amanuntita a unui bun si restaurarea acestuia intr-o stare acceptabila

Relatii de munca

Au rol de legatura intre Facilities Management si Serviciile de Personal. Ofera reprezentare constanta pentru Facilities Management in negocierea, medierea si arbitrarea contractului.

Receptia (Receptia Clientului/ Programarea evenimentului)

Reprezinta singurul punctul de contact al FM, raspunzand intrebarilor clientilor, cererii de servicii, programarea evenimentelor, observatiilor si grijilor, sau redirectionarea acestora catre departamentele potrivite.

Sistem de Management Computerizat al Intretinerii (CMMS)

Un sistem computerizat care asista prin aplicarea tehnologiei computerizate managementul efectiv si eficient al activitatilor de intretinere.

Servicii de mediu

Organizeaza, furnizeaza si monotorizeaza pamanturile companiei, managementul deseurilor si serviciul de curierat.

Sanatate & Siguranta

Operatiunea prin care se asigura bunastarea angajatilor, contractorilor, vizitatorilor si publicului

Suport IT

Asigura o varietate de servicii computerizate personalului de FM inclusiv rezolvarea problemelor legate de software si hardware, arhivarea si recuperarea datelor, dar si expertize tehnice.

Standarde de performanta

Stabilirea indicatorilor de performanta ce pot fi masurati si acceptati (nivel de asteptari si executie), pe care un individ sau un grup de FM trebuie sa le indeplineasca sau sa le depaseasca, pe baza performantelor anterioare.

Solicitare de interventie

Principalul document folosit de mentenanta pentru a indeplini diverse sarcini de intretinere. Poate contine detalii referitoare la munca ce prestata, importanta sarcinilor, procedurile ce trebuiesc urmate, componentele, materialele, echipamentele si uneltele necesare indeplinirii unei interventii, forta de muna alocata, costul si cantitatea de materiale ce se folosesc, cat si informatii despre cauzele avariei, ce lucrare a fost executata, etc.

Sursa de curent neintrerupta (UPS)

Echipament (de obicei o multime de baterii) ce ofera o protectie de scurta durata impotriva caderilor de curent.

Utilitati

Companii si organizatii ce ofera servicii esentiale: gaz, apa, electricitate.

Viata Economica

Intreaga perioada de timp in care un activ se gaseste in stare buna de functionare, inainte de a se preconiza ca ar fi mai ieftin inlocuirea echipamentului decat intretinerea acestuia.

Ştiri şi noutăţi

2013/01/23

Serviciile de Project Management asigurate de Coral DA Consulting vor consta in coordonarea tehni...
Citeste mai mult

2013/01/08

Coral DA Consulting va presta servicii de Dirigentie de Santier si Coordonator de Securitate si S...
Citeste mai mult

Premiu

Autentificare clienti
Call center (+40) 0728 60 00 60